Urtrist dag i skolan... Men sedan stallet!!!

Urk!
Idag var det urtrist i skolan. Vi hade So först och gissa vad vi pratade om? Jo, klimatsmartmat!
Urtrist, jag trodde att jag skulle dö på fläcken. Seriöst!
Varför kan man inte bara få lite uppmärksamhet och tycka att plugget är hur kul som helst och ha många vänner.
Typ som veckans kändis, Emely Osment?!
^^


Efter skolan: STALLET!
Yey, skolan är slut! Änteligen.
Jag, Cissi " LCS " , Nora, Hanna och Ida ( Niceh ) väntar på bussen som ska tjutsa oss till stallet, som tyvärr ligger i delsbo!
Så kommer den. Vi går på och sätter oss långt bak i bussen. Det tar drygt 20 minuter att ta sig till stallet.
Och sen när vi är framme så går vi in på Ica. Jag köper: 8st Kinder Maxi!
BARA!
Sen måste vi gå drygt 1 kilometer, och snön vräkte ner!
När vi är framme hämtar jag mina ridklader i mitt skåp och går ochbyter om i omklädningsrummet. Sen visar det sig att jag ska rida Champange! Ennu ett minus den här dagen. Som tur är skavi rida med sedel.
Jag, Nora och LCS rider i andra gruppen. Ida rider i en hoppgrupp två grupper efter oss och Hanna i den innan. Men idg skulle Ida rida i min grupp. Hennes ridlärare hade tydligen blivit insnöad och kunde inte komma till stallet. Hanna red på Windy, hennes favvo häst. Windy är en dartmorponny, en liten svärtoch ettrig sak. Eller kanske inte ettrig. Men hon har verkeligen egen vilja, står typ inne på mitten hela tiden.
LCS och Ida fick ochså sina favvosar: Lcs= Casper! Ida= Lina!
Så fort jag stoppar foten i stigbygeln och svingar mig upp på Champange så travar han mot dörren som leder upp till stallet, min ridlärare, Marit hade inte hunnit stänga en. Dåfick hon damp på Champis och han lydde fint.
Vi hade markarbete och travade över bommar, jag var riktigt nöjd med mig själv faktiskt. Han var riktigt härlig. Sen i galoppen skumpade det förfärligt, galopp som brukar vara följsamm!
Champange
( Champange när hanvar ny i sommras )





// Elin. Godnatt!!! <33

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0