Hur kan man!!!!????

Detta är en tidningsartikel om en tjej vars kanin blev stulen. Hon är en mycket älskad medlämm på Kaninifokus.se, men nu vill hon ta bort sin användare för att ngn snodde Wilma ( kaninen ), asså hur kan folk gå in och sno andras kaniner sådär?!! JAG BLIR F*N  FÖRBANNAD!!! 




Barnens kanin blev halshuggen

MOTALA

I måndags försvann Felicia Liljedahls kanin från hemmet. I tisdags hittade en pensionär kaninen i sin trädgård – halshuggen. Under juli har det varit besvärligt för de små husdjuren. Kaniner har fösvunnit och höns har stulits och dödats.

Relaterat

Under en natt förra veckan var det någon som stal familjen Liljedahl Svahns kanin från altanen på deras villa på Smålandsgatan i Motala. Stölden polisanmäldes och dessutom gick mamma Mikaela Svahn och barnen ut och efterlyste kaninen.
– Vi hade kaninen på altanen, som var stängd. Vid midnatt mellan tisdagen och onsdagen förra veckan var vi ute och kollade till kaninen och gav honom lite mat. På morgonen var den borta, berättar Mikaela.
Någon hade under natten, någon gång efter midnatt, tagit sig in på altanen, stulit kaninen och röjt runt på altanen medan familjen låg inne i huset och sov.
– Vi efterlyste kaninen genom att sätta upp anslag och till slut satte jag in ett dagens ris i Motala & Vadstena Tidning. I tisdags var det en pensionär som inte bor långt från oss som hade hittat en kanin i sin trädgård när han stod där och grävde.
– Jag åkte dit för att kolla om det var barnens kanin. När jag fick se att kaninen var halshuggen blev jag riktigt upprörd. Det var inte barnens kanin utan barnens kusiners kanin som försvunnit under måndagen, fortsätter Mikaela sin berättelse.
Felicia Liljedahl är en av ägarna till kaninen. När MVT träffar henne sitter hon och kramar en plastpåse med den döda kaninen i.
– Jag kan inte förstå att någon kan göra så här, säger Felicia.
Hon förklarar att det inte blir någon ny kanin när någon kan göra dem så illa.
Mikaela Svahn tycker att andra som har små husdjur ska vara extra uppmärksamma.
– Jag har hört att det försvunnit fler kaniner i området och även andra små husdjur, men jag vet inte om det är sant. Men jag vill ändå varna alla. Vår kanin är ännu inte återfunnen, men jag befarar att även den är död.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0